22

آبان
1396

سفر به سوچی

ارسال شده توسط: advisor/ 1434

سوچی کجاست ؟

سوچی (به روسی Сочи و به انگلیسی Sochi) شهری در غرب روسیه است.
برای فهمیدن همه چیز درباره‌ی سوچی باید بدانید که سوچی در سرزمین «کراسنودار» است. برای فهمیدن مفهوم این سرزمین هم باید کمی توضیح دهیم. روسیه از سال 1993 (پس از فروپاشی شوروی سوسیالیستی) کشوری فدراسیونی است؛ یعنی «فدراسیون روسیه» (نام رسمی این کشور) متشکل از 22 جمهوری (که اسما خودگردان هستند، قانون اساسی، رئیس‌جمهور و پارلمان دارند، اما در روابط بین‌الملل دولت فدرال روسیه نماینده‌ی آنان است. هر جمهوری محل اقامت یکی از اقلیت‌های قومی است)، 46 استان (یا به زبان روسی: اوبلاست)، 9 سرزمین (به زبان روسی: کرای. واحدهای فدرالی حاشیه‌ای سرزمین نامیده می‌شوند)، 1 استان خودگردان (استان یهودی)، 4 ناحیه‌ی خودمختار (به زبان روسی: اوکروگ) و 3 شهر فدرال (مسکو، سن‌پترزبورگ و سواستوپول) است.
سوچی در یکی از این سرزمین‌های فدرال است. یعنی یکی از واحدهای مرزی. در غرب روسیه، در همسایگی جمهوری خودمختار آبخازیا (زیر نظر کشور گرجستان) و دریای سیاه.
سوچی با شهرهای چلتنهام انگلیس، مانتون فرانسه، ریمینی ایتالیا، اسپوی فنلاند، لانگ‌بیچ آمریکا، کرچ اوکراین، ترابزون ترکیه، چاچاک صربستان، پارنوی استونی، ویهای چین، صیدای لبنان، لاس‌پیناس فیلیپین، ولس یونان، ونکوور کانادا، سلای مراکش و بادن-بادن آلمان خواهرخوانده است.

چرا به سوچی برویم ؟

سوچی شهری خوش آب و هوا و پر از جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و تاریخی است. اگر به تاریخ علاقمندید (از تاریخ باستان تا تاریخ شوروی سابق)، اگر می‌خواهید کمی استراحت کنید و از هوایی تمیز و خنک لذت ببرید و اگر می‌خواهید تفریحات مختلف را تجربه کنید، به سوچی بروید.

درباره سوچی

مساحت کل شهرستان سوچی (سوچی بزرگ) 3500 کیلومترمربع است. یعنی یک ششم مساحت استان تهران و سه برابر مساحت شهر مسکو. جمعیت این شهر در سال 2010، تعداد 343 هزار نفر بوده است. جمعیت کنونی آن حدود 415 هزار نفر است. سوچی 1600 کیلومتر از مسکو فاصله دارد. سوچی به چهار منطقه‌ی مرکزی یا چنترانلی (Tsentralny)، لازاروسکی (Lazarevsky)، خوزیتونسکی یا خوستینسکی یا خوستا (Khostinsky) و آلدرسکی یا آدلر (Adlersky) تقسیم می‌شود.

منطقه‌ی مرکزی: بسیاری از جاذبه‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید در این منطقه است. در فصل تابستان (فصل توریستی) این منطقه معمولا شلوغ و گاهی باترافیک است.

لازاروسکی: بزرگ‌ترین منطقه و کم‌امکانات‌ترین منطقه‌ی سوچی. ده‌ها و شهرک‌های زیادی در این منطقه هست.

خوستا: برخی جاذبه‌ها مانند کوه آخون در این منطقه (در جنوب شرقی سوچی) هستند.

آدلر: مرکز حمل و نقل سوچی بزرگ. فرودگاه بین‌المللی سوچی، ترمینال قطار و مرز رفتن به آبخازیای گرجستان در این منطقه است.

و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد

آب و هوای سوچی

آب و هوای سوچی نیمه‌گرمسیری است. زمستان‌های این منطقه معتدل است. تابستان‌ها (می تا اکتبر) گرم (میانگین دمای 24 درجه‌ی سانتیگراد در روز و 16 درجه در شب) است و زمستان‌ها (از دسامبر تا مارس) معتدل (میانگین دمای 11 درجه‌ی سانتیگراد در روز و 4 درجه‌ی سانتیگراد در شب). یادتان باشد که سوچی هوایی مرطوب دارد؛ پس برای چنین هوایی خود را آماده کنید.

  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم

  • صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله

  • در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز

  • کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه